Projekt NaNoWriMo 2015 – Přípravy a malé rozhodnutí.

10/30/2015 Maya Maylu 0 Comments

NaNoWriMo je zkratka National Novel Writing Month, čili Národní (i když v tomhle případě spíš celosvětový) měsíc psaní knih. Na webovkách nanowrimo.org se scházejí psavci z celého světa a společně jdou za jediným cílem. 50 000 slov. Denně to dělá zhruba 1667 slov za předpokladu, že nepolevíte ani na jediný den.


Ono se to nezdá, ale listopad se kvapem blíží.
Proto jsem se rozhodla zveřejnit můj další článek ohledně „příprav“ na NaNoWriMo. Ano ty uvozovky tam jsou opravdu schválně. Nejedná se o žádný kiks mé choré soví mysli. Opravdu se jedná jenom o plánování na oko, protože jsem se rozhodla nechat příběh v rukou hlavních hrdinů.
Jenom byly vymezeny základní body.
Ty však nezveřejním, protože by pak projekt nebyl překvapením. A musím držet jazyk za zuby. A prostě musím.

Přímé přípravy na psaní

V první řadě malý sešitek, zvaný šmíráček, byl založen a už z části zaplněn několika důležitými informacemi. (Opět bych ráda přiložila foto, ale na nový fotoaparát stále čekám, ten starý jenž se uráčil přestat stávkovat zase obšťastňuje sestru na dovolené. Mám holt smůlu. Možná v dalším článku.)
V první řadě základními charakteristikami všech hlavních a sekundárních postav. U terciálních si stejně zapíšu jenom jména, protože je nebudu moc rozepisovat či je zmíním v ději jenom jednou. Jak to mám ve zvyku.
Dále už mám i bodově vypsán děj. Nebo spíše to čeho by se měli hlavní postavy v nejlepším případě držet. Ale kdo ví jak si postaví hlavu. Třeba to nakonec skončí úplně jinak.
Co se týče názvu, popisku, rozmyšlení jakou formou se příběh bude psát v jakém prostředí se bude odehrávat… to už je taktéž vše připraveno.
Dokonce mám založenou složku s projektem.
Co se psaní samotného týče budu dílo vytvářet ve FocusWriteru, který mám už více jak rok (samozřejmě si aktualizuji verze) a jsem s ním prosto spokojena. Uživatelské rozhraní je minimalistické, i když bych uvítala méně výrazné ikonky v liště…. Ale ta stejně jinak není vidět. A možnost nastavení vlastního obrázku mi umožní se vžít do atmosféry… jenom si najít vhodný podklad.
Na to je však času ještě dostatek.

Nepřímé přípravy na psaní

K psaní patří čaj, tedy aspoň v mém případě. Proto mám objednáno asi za 450 Kč sypaných čajů (povětšinou se jedná o maté čaje a zelené čaje). Takže zásoba bude na měsíc a měsíc příští dle mého názoru dostačující. Jelikož se snažím změnit svoje návyky ohledně energetických nápojů, čili je úplně vyřadit ze seznamu konzumovaných potravin, tak právě maté čaje by mi mohly pomoci.
Dalším bodíkem na seznamu bude si připravit nějaký ten playlist písniček ať se zbytečně nezdržuji hledám na youtube nebo 8tracks.

Těžké, ale nutné rozhodnutí

Jelikož jsem si na listopad prohlížela směnový rozvrh zhrozila jsem se kolik nočních tam ve skutečnosti mám. A lidi kolik víkendů… oj, oj. Právě hned prvního listopadu mi výzva započnout nepodaří, protože půjdu zrovna na třetí noční, a to je prostě… no nezvládla bych to ani kdybyste mi hlavu utrhli a narvali ji do mixéru.
Snad tedy nebude vadit, když první den napíšu 30-tého října (prosím nebít sova má v ten den narozeniny). Protože 31. a 1. budu nepoužitelná. A tak se to vyrovná. A jak to tak propočítávám budu muset psát nějakých 2 000 slov za volný den a 1000 – 1500 za den pracovní. A to už tak bude více než náročné.
Mějte se, smějte se. Čau!

0 komentářů :